Monday, October 5, 2009

PAS Pulau Pinang terdesak, terkantoi, ter.., ter..

PAS, semasa kempen PRK Permatang Pasir menabur janji palsu setelah ditipu hidup-hidup oleh DAP untuk melantik Salleh Man menjadi YDP MAIPP jika menang dalam PRK tersebut, sememangnya mereka akan menang pun. Namun impian dan harapan yang tinggi menggunung PAS itu tidak menjadi kenyataan apabila jawatan YDP MAIPP itu diserahkan kepada Ustaz Elias Zakaria yang juga orang kuat PAS. Anak beliau memang penggerak Persatuan Mahasiswa Islam yang totok (PMI adalah PAS di kampus).
Hari ini Timbalan I Pesuruhjaya PAS negeri Mujahid Yusof, yang juga MP Parit Buntar menyatakan bahawa PAS tetap mendesak mahukan jawatan itu diberikan kepada Salleh Man, berdasarkan janji dan persetujuan YB Ustaz Shahbudin Yahya yang akan tamat kontrak pada Disember ini.
Apalah punya bangang orang PAS ni, kata dah jadi ahli Parlimen, siap ada PhD lagi, takkan lah tak tau soal perlantikan YDP MAIPP adalah hak mutlak Yang Dipertuan Agong sebagai ketua agama bagi Pulau Pinang. Tak payah lah nak bising-bising dalam media. Kalau dah kemaruk sangat nak songlap duit MAIPP pergi lah ugut YDP Agong, desak lah Baginda. Katakan pada Baginda kalau tidak beri jawatan YDP MAIPP pada Salleh Man kami akan hapuskan sistem raja, kami akan hapuskan Raja-Raja Melayu.
Sepatutnya PAS tidak boleh membelakangi keputusan YDP Agong kalaupun ada campurtangan UMNO, terimalah keputusan itu dengan hati yang terbuka. Banyak lagi cara yang PAS, atau Salleh Man boleh buat untuk orang Islam di Pulau Pinang. Selama ini pun tak nampak apa pun satu usaha PAS untuk memartabatkan Islam di Pulau Pinang. Yang ada cuma PAS menggunakan masjid dan surau sebagai pentas ceramah politik. Kalau tak percaya pergilah ke masjid Batu, masjid Sama Gagah dan masjid Kubang Semang, sudah tiada majlis ilmu, yang ada hanyalah fitnah politik menjijikkan.
Ustaz Elias Zakaria pun orang kuat PAS juga, pernah pegang jawatan penting dalam PAS negeri Pulau Pinang juga, cuma cara ustaz Elias ni yang tidak disenangi oleh berberapa pemimpin PAS Pulau Pinang. Ustaz Elias masih lagi sayangkan Islam dan Melayu, itu masalah PAS.

1 comment:

  1. salam tuan.saya sudah masukkan blog tuan dalam kalangan rakan baru saya. harap kita dapat bekerjasama dalam perang siber ini....

    ReplyDelete