Tuesday, March 16, 2010

DAP macam Rejim Zionis

Kenapa Yahudi begitu berjaya dan dapat membina empayar walaupun bukan di bumi sendiri? Jawapannya mudah, Yahudi mengambil kesempatan di atas kelemahan atau sikap tolak ansur orang lain, terutama orang Islam.
Ketika merempat, Yahudi berbuat baik dengan umat Islam di Palestin. Namun, sedikit demi sedikit mereka khianat, untuk menguasai pribumi dan kekayaan buminya. Antaranya ialah dengan memberikan pinjaman melalui sistem riba dan merasuah mereka. Bila pinjaman tidak berbayar, ditambah dengan faedah yang tinggi, maka tanah sebagai galang gantinya.
Tanah milik pribumi diambil seinci demi seinci. Lama-kelamaman, kini hampir seluruh bumi pribumi Palestin terlepas ke tangan Yahudi. Bangsa yang dahulunya sehelai sepinggang, berjaya menjadikan pribumi berdagang atau merempat di bumi sendiri.
Paling menarik, orang Melayu yang sangat-sangat menentang rejim Israel di Palestin sehingga sanggup masuk penjara, tetapi mahu pulak berkawan dengan anak murid reim itu yang melakukan tindakan serupa dengan mentor mereka di Palestin. Serta bersetuju melantik pengikut Yahudi ini menjadi TUAN malah menjadi Perdana Menteri pun tidak mengapa.

No comments:

Post a Comment