Thursday, February 4, 2010

Anwar Harus Bertaubat ~ Karpal

Semalam bermulalah episod terbaharu yang melakar sejarah kehakiman apabila sekali lagi kes berprofil tinggi dibicarakan. Kes kali ini melibatkan salah laku seks luar tabii yang melibatkan individu "MULIA atau MAKSUM" dikalangan sesetengah rakyat yang tertipu atau dipukau oleh individu yang bernama Anwar Ibrahim.
Ada sahabat dari PKR yang dari rumah meluap-luap kemarahan atau nak mempertikai itu dan ini kepada Anwar, tetapi bila berhadapan dengan "Peliwat Mulia" ini habis cair. Kedengaran juga jika disentuh oleh Anwar, sure akan bangkit berahinya dan rela disontot.
Setelah diberi peluang untuk mengelak semua sudut, akhirnya Peliwat Mulia ini terpaksa menghadap juga dosa yang dituduh kepadanya. Saat akhir pun Peliwat Mulia ini masih mengelak dengan hanya berada di kantin mahkamah bukan dalam ruangan bicara mahkamah. Tetapi bila diugut oleh hakim bahawa akan menarik balik keistimewaan jaminan, tahu pun dia takut.
Dalam episod kali ini ada dua kehairanan dan kemusykilan maha pelik iaitu:
1. Mengapa Anwar Ibrahim teramat mengelak dari perbicaraan kes ini berlangsung dengan pelbagai alasan dan hanya berada di kantin tidak di ruang bicara mahkamah? Mungkin kejadian elak mengelak ini boleh kita kaitkan dengan perpatah " BERANI KERANA BENAR, TAKUT KERANA SALAH"... oleh kerana Anwar Ibrahim takut sangat-sangat ( dengan mengelak ) ini bererti dia memang melakukan seks luar tabii kepada Saiful Bukhari ( sekadar teori ).
2. Pernah satu ketika, Peguam Anwar Ibrahim iaitu Karpal Singh seperti berkonfrantasi dengan anak guamnya ( Anwar ) dengan maki hamun yang hebat, sehingga terkeluar kenyataan "Anwar harus bertaubat" . Tetapi kini mengapa beliau bersungguh-sungguh membela Anwar di saat peguam lain merasakan pembelaan mereka akan sia-sia. Karpal yang dilabelkan sebagai peguam terhebat se Malaya, maka pasti bayaran juga tentulah juga hebat, pastinya JUTAAN RINGGIT.......persoalanya mana Anwar ambik duit sampai jutaan ringgit tu kalau nak dikira dari elaunnya sebagai Ahli Parlimen? Atau mungkin kesempatan sebagai peguam Anwar merupakan konspirasi DAP untuk menyingkirkan Anwar dari menjadi perosak kepada mereka.
Kami sebagai rakyat sentiasa berdoa kepada Allah swt, tunjukkan lah kebenaran, biarlah yang BENAR di pihak yang BENAR, yang BATIL tetap BATIL.

No comments:

Post a Comment