Thursday, February 4, 2010

Wayang murahan DAP vs PKR

Dikala rakyat bersedia untuk mengetahui kebenaran tuduhan oleh Saiful Buhkari menyatakan dia dilewat oleh bossnya iaitu Anwar Ibrahim didengari di mahkamah, disaat itu juga lah wayang murahan akan ditayang di panggung perdana dengan iklan murahan oleh media perdana.
Wayang murahan kali ini kelihatan "ishhh..macam tak percaya lahhh..." apabila Dato Zaharin yang satu ketika dahulu begitu membanggakan Cina Melaka sebagai Ketua Menteri menyatakan Ketua Menteri Pulau Pinang itu sebagai "DIKTATOR, KOMUNIS dan ANTI MELAYU". Kenyataan bekas Pengerusi Perhubungan PKR itu begitu ganas dan boleh menimbulkan keributan dalam Pakatan Pembangkang. Tapi wayang murahan itu tidak menarik minat rakyat untuk menonton atau memberi reaksi positif.
Oleh kerana rakyat sebenarnya sedang menyimpan "wang" untuk membeli tiket untuk menonton filem "lucah" terhebat abad ini yang kini sedang ditayangkan diseluruh negara. Tka cukup dengan kenyataan Zaharin itu, timbul pula kenyataan Ahli Parlimen Nibong Tebal juga dari PKR yang dengan nada sama mengkritik Lim Guan Eng sebagai tidak layak menjadi Ketua Menteri kerana sombong dan tidak boleh ditegur walaupun oleh kepimpinan DAP negeri Pulau Pinang.
Wayang-wayang murahan yang bergenre romantik dan dramatik ini jika tidak menjadi atau tidak berjaya mengalihkan tumpuan rakyat terhadap kes Anwar Ibrahim dituduh meliwat bekas pembantunya, maka wayang bergenre ganas dan aksi akan pulak ditayangkang. Cuma sehingga kini belum dapat ditayangkan kerana pelakon-pelakon tidak berminat untuk berlakon dalam filem genre ini, lagipun akhirnya mereka juga yang menerima akibat tanpa dipedulikan oleh pengarah-pengarah filem yang telah mengaut upah jutaan ringgit.
Kepada Anwar Ibrahim sekali lagi diulangi perpatah lama Melayu yang dah berkurun-kurun didendangkan "BERANI KERANA BENAR, TAKUT KERANA SALAH". Jadi tak perlu nak jadikan Malaysia sebagai pentas Hollywood atau Bollywood yang dapat menghasilkan filem yang telah melekakan penonton.

No comments:

Post a Comment