Thursday, September 3, 2009

Konspirasi terbaharu Lim Guan Eng.

Terdengarla alkisah, selepas kemenangan YB Salleh Man, Lim Guan Eng (LGE) pun peninglah kepala nak tunaikan janji kepada orang PAS. Nak bagi kerusi Exco, dah penuh lagipun nak jaga porfolio apa. Mau tak mau LGE pun berjanji kepada perkara yang dia sendiri tahu agak mustahil dan penuh muslihat iaitu mahu memberikan kerusi YDP Majlis Agama Islam Pulau Pinang.
LGE tahu bahawa yang boleh memutuskan kepada siapa kerusi YDP MAIPP itu hanyalah Yang Dipertuan Agong sahaja, hatta TYT pun tak ada kuasa. Maka LGE akan guna strategi "1 bullet for 2 bird", iaitu tembak PAS dan melagakan PAS dengan YDP Agong serta akan menambahkan lagi kemarahan pengikut taasub (ahli syurga PAS) kepada institusi Raja Melayu yang dikatakan dibayangi oleh UMNO. Maka perancangan DAP untuk melenyapkan Raja-Raja Melayu selamanya akan tercapai, tanpa mereka bersusah payah dihentam oleh orang Melayu kerana orang Melayu sendiri yang nak robohkan institusi Raja Melayu.
Juga terdengar cerita dari sumber yang boleh dipercayai, dalam mesyuarat Exco kerajaan DAP Pulau Pinang, LGE telah mengarahkan Pegawai Kewangan Negeri- Farizan untuk mengkaji penggunaan wang zakat bagi projek pembangunan. Alasan klasik LGE yang merujuk kepada zaman Umar Abdul Aziz yang ,menggunakan wang zakat untuk projek pembangunan.
Itulah sebabnya mengapa LGE nak gunakan YB Salleh Man yang memang terkenal dengan kerja songlap-menyonglap duit ni ke kerusi YDP MAIPP. Kutipan Pusat Urus Zakat bawah MAIPP tahun 2008 lebih kurang RM 40 juta, jumlah ini akan bertambah lagi pada tahun ini mungkin akan bertambah menjadi RM 50juta lebih. Jumlah ini tentu meliurkan LGE dan DAP.
Tetapi LGE lupa, zakat yang banyak diterima oleh PUZ adalah dari syarikat korporat Melayu seperti TNB, Bank Rakyat, Bank Pertanian, Telekom dan banyak lagi. Sudah terdengar cerita bahawa kalau LGE akan gunakan wang zakat untuk politik DAP, mereka akan memberi zakat itu ke tempat lain mungkin ke Wilayah Persekutuan.
Sebagai orang Islam di Pulau Pinang, kita semua adalah bertanggungjawab untuk membantah perlantikan Salleh Man ke kerusi YDP MAIPP kerana ini adalah konspirasi DAP. Yang layak menerajui MAIPP ialah UMNO kerana mempunyai 11 kerusi DUN sedangkan PAS hanyalah satu.

No comments:

Post a Comment