Saturday, May 2, 2009

Apakah Keindahan Ini Berkekalan???

Selama 2 hari berturut-turut TV3, khususnya wartawan Karim Singh Walia membongkar kerakusan penanam sayur menarah bukit untuk kegiatan komersial. Apa yang dipaparkan amat menyedihkan sekali. Blogger yang dari kecil sering bercuti ke Cameron Highland merasa amat sedih dengan kegiatan yang amat tidak bertanggungjawab tersebut.
Kemusykilan:
1. Dari mana datang pegusaha ladang yang sanggup melabur dengan begitu banyak untuk ladang komersial tersebut. Ada sumber yang blogger dengar pelabur tu adalah jutawan dari Singapura (kena siasat).
2. Siapa yang memberi kelulusan kepada projek tersebut.
3. Kenapa WAKILRAKYAT-WAKILRAKYAT kawasan tersebut tidak bertindak, adakah dia juga terlibat dalam projek tersebut. SPRM kena siasat secara terperinci.
4. Bagaimana pemaju projek tersebut begitu berani menjalankan kerja-kerja tanah dengan secara terbuka, tentulah ada "kuasa-kuasa" yang melindunginya.
5. Mengapa Menteri Besar Pahang, ketika menjawab soalan wartawan dalam Buletin Utama TV3 1 May 2009, kelihatan seperti tidak bersalah atau tidak menunjukkan reaksi perkara itu serius.

Siapakah yang akan menjawab persoalan tersebut??? SPRM jangan berdiam diri lahhhhh......

klik disini untuk:
1. Surat NGO pencinta alam sekitar kepada YAB-YAB, YB-YB, Dato-Dato, Tuan-Tuan, Encik-Encik dan mereka yang berkuasa.
2. Gambar pencemaran, mat bangla siap senyum lagi tuang racun dalam sungai.
3. Buletin Utama TV3- 30/4/09 dan 1/5/09
4. Laman Web REACH

No comments:

Post a Comment