Monday, October 5, 2009

Undi Pos dan Pengundi Hantu

Buat pertama kalinya Dewan Pemuda PAS Pusat menubuhkan satu Jawatan kuasa Khas Undi Pos yang dipengerusikan oleh Suhaizan Kaiat [ Ketua Penerangan DPPP ] . Ianya menunjukkan keprihatinan tinggi DPPP terhadap undi pos dan kini DPPP akan memastikan undi pos ini tidak lagi berpihak kepada Umno dan BN ( petikkan dari HarakahDaily.Net)

Dalam PRK Bagan Pinang, PAS nampaknya merasa bimbang dan gusar dengan pengundi pos di kalangan anggota tentera yang seramai 4604 orang. Pada pandangan mereka undi pos ini akan dimanipulasi dan bukan dipangkah oleh anggota tentera sendiri berdasarkan pengakuan seorang bekas pegawai tentera. Sepatutnya PAS dan bekas pegawai tentera itu membuat laporan polis untuk disiasat.

Undi Pos kini telah diperjelaskan oleh SPR bahawa setiap wakil calon yang bertanding boleh membuat pemantauan samada pada hari pembuangan undi atau hari pengiraan undi. Kalau undi pos tidak telus macam mana pada pilihanraya pada Mac 2008 BN memperolehi 3080 undi pos dan PAS memperolehi 1189 undi. Sepatutnya anggota tentera yang mendapat nikmat dna kemudahan dari pada kerajaan BN tidak boleh mengundi PAS yang tidak langsung berjasa kepada ATM.

Bukan anggota tenteta sahaja yang perlu mengundi BN tetapi semua kakitangan awam yang makan gaji dengan kerajaan BN kerana mereka hidup senang lenang hasil pendapatan dari kerajaan BN. Jika mereka tidak menyokong majikan mereka sepatutnya mereka berhenti kerja dan memohon kerja dengan kerajaan PAS atau PKR atau DAP. Saya mencabar kakitangan awam yang menyokong pembangkang supaya berhenti kerja dengan kerajaan BN, adakah anda boleh membeli kereta 2, 3 buah, rumah kediaman yang selesa?

Agak janggal dengan PAS, semasa PRK Permatang Pasir punyalah ramai pengundi hantu yang dibawa masuk oleh pegawai SPR yang menyokong PAS, tidak pula mereka bising. Untuk cerita lanjut tentang pengundi hantu di Permatang Pasir layari: http://www.n11permatangpasir.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment