Thursday, May 14, 2009

Penjawat awam, jangan jadi pegkhianat..!

Hari ini Dato Seri Najib Tun Abdul Razak, membuktikan kemampuan beliau sebagai pemimpin berjiwa rakyat, dan bertepatan dengan slogan beliau "Rakyat di dahulukan". Ucapan berikut menunjukkan kesungguhan kerajaan beliau untuk membuktikan slogan beliau: "Kerajaan mesti meletakkan rakyat dihadapan, rakyat seperti denyut nadi dalam badan, saya mahu dikenali sebagai Perdana Menteri rakyat." Kata Najib sewaktu menyambut hari pekerja sektor awam.
Dalam ucapannya itu juga Perdana Menteri mengumumkan mengumumkan pegawai kumpulan sokongan yang berkhidmat 15 tahun atau lebih serta masih berada dalam gred lantikan akan dipertimbangkan untuk kenaikan pangkat ke gred yang lebih tinggi berkuatkuasa 1 Julai ini.
Ini bermakna ramai dikalangan penjawat awam yang gred rendah, yang sudah tentunya berpandapatan rendah akan menerima kenaikan gred gaji, maka pendapatan mereka akan bertambah. Pengumuman ini sedikit sebanyak akan melegakan kewangan golongan ini. Jadi kepada penjawat awam, kalau kerajaan sangat menghargai anda, maka anda juga harus membuktikan anda tahu berterima kasih kepada kerajaan. Jangan lah hanya kerana, anda keliru dengan isu politik yang didendangkan oleh pakatan pembangkang anda sudah mengatakan kerajaan sekarang zalim dan tidak menjaga kebajikan anda.
Penjawat awam jangan lah anda dianggap parasit yang memakan akar pokok yang anda sendiri diberi peluang berteduh.

No comments:

Post a Comment