Friday, June 26, 2009

DSAI yang mangkaq, mangkok ayon!

Rakyat dizalimi, negeri Pakatan Rakyat didiskriminasi - Anwar
Mohd Khalil Abdullah Fri Jun 26, 09 8:43:05 am MYT
KUALA LUMPUR, 26 Jun (Hrkh) - Kerajaan dibidas kerana melakukan diskriminasi terhadap negeri-negeri di bawah pemerintahan Pakatan Rakyat kerana diberikan peruntukan perkapita paling rendah. Beliau mempersoalkan mengapakah negeri-negeri tersebut didiskriminasikan dan akhirnya rakyat menjadi mangsa?

Itu kenyataan terbaru Ketua Pembangkang DSAI. Kalau DSAI nak mempertikaikan mengenai kewangan negeri yang tidak mendapat peruntukan perkapita paling rendah di negeri Pakatan Rakyat, WR merasa hairan mengapa harus isu ini dibangkitkan. Adakah negeri-negeri Pakatan Rakyat bergantung kepada sumber kewangan dari kerajaan pusat semata-mata? Bukankah DSAI mendakwa mereka mempunyai kebijaksanaan untuk mengurus ekonomi dengan lebih baik dan menjadikan kebajikan rakyat perkara utama dengan menjanjikan pelbagai benda materialistik. Bukankah PR mempunyai pakar-pakar ekonomi di IPT-IPT yang menyokong mereka hendak membantu mereka? Ke mana pergi semua pakar ini? MB Selangor yang dikatakan berjaya sewaktu menerajui GLC dulu sudah tidak bijak atau kering idea?

Kenyataan DSAI ini, yang bertujuan memburuk-burukkan kerajaan sebenarnya merendahkan martabat PR sendiri. Sepatutnya PR membuktikan mereka boleh berdikari untuk membangunkan rakyat di negeri yang mereka perintah tanpa mengharapkan dari kerajaan pusat. Pelbagai sumber yang boleh diguna pakai secara maksimum dalam negeri-negeri PR ini, bagi membuktikan kepada rakyat bahawa PR adalah alternatif terbaik di masa depan.

1 comment:

  1. DSAI SEMEMANGNYA NGOK ALBONGOK... CKP JE PANDAI TP SEMUA MASUK PUNGKOK SBB TU BILER DAH TAK ADA HASIL NEGERI MENGGELABAH. BIARKAN DIA DAN RAKYATNYA YANG MEMILIH PR, KJE X ADA HARI-HARI DOK CERAMAH JER KUTOK ORANG TU KUTOK ORANG NI GENAP 5 TAHUN POKAI.. MASA TU BARU TAHU SAPA YG BUAT KJE DAN SAPA YG X MAU KJE.. OTAK TUMPOI...

    ReplyDelete